۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۱۱۰۲۷
عضو کمیسیون بودجه در گفتگو با جهانبین:

باوجود ابزارهای قانونی نمایندگان، نیازی به استعفا نبود/خنده آمریکایی ها، فریبی بیش نیست

عضو کمیسون بودجه مجلس: نمایندگان از طریق قانونی این امکان را دارند که نسبت به تغییر بودجه پیشنهادی دولت در کمیسیون های مربوطه، اقدام کنند و در این خصوص نیازی به استعفا و مواردی از این دست نیست.
باوجود ابزارهای قانونی نمایندگان، نیازی به استعفا نبود/خنده آمریکایی ها، فریبی بیش نیست
سید سعید زمانیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از طریق ساز و کارهای قانونی پیش رو می توانند مشکل کمبود بودجه استانی خود را در کمیسیون های تخصصی، مطرح کنند.
وی ادامه داد: از آنجا که ابزار قانونی و تعامل مجلس و دولت یکی از خصایص این دو نهاد اجرایی و قانونگزاری هستند، در تصمیم گیری های دراز مدت، نیازی به استعفای نمایندگان مجلس و یا اعضای دولت نیست.
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس خاطرنشان کرد:ارائه و تصویب نهایی بودجه منوط به کارشناسی و بازبینی نمایندگان است و بودجه پیشنهادی، با قدری چکش کاری و اصلاح، در آینده ای نزدیک به طور کامل و قطعی تصویب خواهد شد.
وی با اشره به این که در بودجه اعطایی دولت، نیاز است که منافع ملی، طرح ها و پروژه های استانی، تملک ها و ردیف ها به دقت در آن دیده شود بیان داشت:دربودجه مذکور که هفته گذشته به مجلس ارجاع داده شد، در بحث استان ها ی محروم و کوچک کم لطفی شده وبا تعاملی که در آینده با معاون برنامه ریزی ریاست جمهوردر پیش داریم، تفکیک پروژه های بزرگ ملی، دراز مدت، کوتاه مدت به دقت انجام و این موضوع به نتیجه مطلوب می رسد.
سید سعید زمانیان با بیان این که بودجه استان هایی نظیر چهارمحال و بختیاری بسیار پایین دیده شده است گفت: وضعیت پروژه های درحال اجرا نسبت به بودجه پیشنهاد شده، چندان مناسب نیست.
وی با اشاره به اینکه در آینده ای نزدیک کار تحقیق و پیگیری این بودجه به طور استانی آغاز می شود گفت: رقم بودجه ها مشخص شده اما به دلیل اعتراضات برخی نمایندگان استان ها، در کمیسیون های تخصصی مربوطه قابل تغییر است.

نماینده مردم شهرکرد، سامان و بن به استعفای نمایندگان خوزستان در زمینه کاهش بودجه طرح های انتقال آب این استان افزود: زمانی که هنوز در استان های همجوار چهارمحال و بختیاری اقدامی در این زمینه انجام نشده بود، مجمع نمایندگان دوره هشتم و نهم موارد را به شکل جدی پیگیری می کرده اند، از آن جا که که مطالعات زیست محیطی، ردیف و اعتبارات،زمینه های توجیهی و کارشناسی انتقال آب به فلات مرکزی، نوع انتقال و منافع استان مبدا در نظر گرفته نشده همچنان در این زمینه تا رسیدن به هدف منطقی و قانونی خود پیگیر هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه خزانه کشور در ماه های اخیرخالی نبوده است، ابراز داشت: اعتبارات کل کشور به طور ویژه و از سرآمد درآمد های استانی پیگیری و از راه جمع آوری درآمدهای سالیانه کشور تا مین می شود
وی خاطرنشان کرد:مسولان کشور، باید در گفتارو کردار مراقبت خاصی داشته باشند و درمطالبی که مایه دستاویز کشورهای بیگانه شود، با دقت برخورد نمایند.
زمانیان در پایان با اشاره به عدم نعهد آمریکا در برداشتن تحریم ها گفت:آمریکایی ها به هیچ چیز اعتقاد ندارند وفرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص اینکه "به لبخند غربی ها توجه نکنیم" برای همگان باید حجت شود .
انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۰۱:۴۱

2 Jan 2020